Pilóta

6. Pilóta szabályok és rendeletek 6.1. – Kapcsolódás előtt 6.1.1 – Minimálisan a pilótának képesnek kell lennie arra, hogy a felszálljon és leszálljon egy repülőtéren. 6.1.2 – A pilótának képesnek kell lennie arra, hogy az alapvető légiforgalmi irányítási utasításokat végre tudja hajtani, mint például, hogy forduljon adott irányra, emelkedjen, vagy süllyedjen. 6.1.3 – A pilóta csak a jóváhagyott szoftverrel csatlakozhat a hálózathoz, és tisztában kell lennie a szoftver alapvető használatával. 6.1.4 – Az ütközésveszély elkerülése érdekében a pilóták nem csatlakozhatnak közvetlenül egy gurulóútra vagy kifutópályára. 6.1.5 – A pilóta hívójele kell, hogy tartalmazzon légitársaságok járatainak repülése esetén három betűt (ICAO), és további számokat / betűket, például a NWA1014 “Northwest Airlines 1014″, egyéb esetben úgy, hogy képviselje az adott országot, például Németországban DAAYA, kötőjel nélkül (Magyarországon HA…). A katonai repülés hívójelei ország-specifikusak, konzultáljon az ország katonai hívójeleiről! Bővebb információt a tipikus ország hívószámokról ezen a linken található: http://en.wikipedia.org/wiki/Aircraft_registration 6.2. – Kapcsolódás 6.2.1 – Pilótaként csatlakozni a hálózathoz csak abban az esetben ajánlott, amennyiben a pilóta a repülés teljes ideje alatt csatlakozva is marad. Kivételt képeznek a “long haul” járatok (nagy távolságú), ahol a pilóta úgy dönt, hogy repülése egy részét tölti a hálózaton, elhagyja a hálózatot, majd a teljes fennmaradó részre később visszatér. Tipikus eset az óceán feletti repülés, amikor az óceán felett, ahol a konfliktus lehetősége minimális, a pilóta kilép a hálózatról, majd visszatér. Ez a szabály nem vonatkozik azokra a túrákra, amelyek saját szabályokkal rendelkeznek. 6.2.1a – Az offline repülő pilótának, amikor újra csatlakozni kíván a hálózathoz (amint azt a 6.2.1 taglalja), meg kell győződnie, van-e online irányítás a közelben. Ha van, a felhasználónak tájékoztatnia kell az irányítót a csatlakozás előtt az újracsatlakozás tényéről. 6.3. – Online 6.3.1 – A pilótának a transzpondert aktív módban kell tartania, amíg a levegőben van. 6.3.2 – Minden repülés előtt, a pilótának a jóváhagyott szoftverrel kitöltött repülési tervvel kell rendelkeznie. 6.3.3 – Az új vagy tapasztalatlan felhasználóknak azt ajánljuk, a repülési terv megjegyzés rovatában jelezzék ezt a tényt (newbie). Ebben az esetben a légiforgalmi irányítók figyelembe veszik ezt a tényt, és segíteni fognak, ha szükséges. 6.3.4 – Azokon a területeken, ahol nincs légiforgalmi irányítás, a pilótának figyelemmel kell kísérnie “UNICOM” 122,800 csatornát a saját kommunikációs rádióján. 6.3.5 – A légiforgalmi irányítás nélküli területeken repülve, a pilótáknak rendszeresen ellenőrizniük kell a légiforgalmi irányítást és kapcsolatba kell lépniük a megfelelő légiforgalmi irányítóval. 6.3.6 – Az emergency (guard 121.50) frekvencia csak vészhelyzet esetén használható. 6.3.7 – A pilótának mindig meg kell ismételni és követni az ATC utasításait, kivéve, ha ezzel veszélyeztetheti a repülőgépének biztonságos üzemeltetését. 6.3.8 – Rádióhibát (squawk 7600) szimulálni az ATC utasítások végrehajtásának elkerülése, vagy a Supervisorok felszólításának figyelmen kívül hagyása érdekében nem engedélyezett. 6.4 – Különleges Műveletek (Special Operations) 6.4.1 – Coast Guard műveletek, keresési és mentési feladatok, valamint a katonai repülés tartozik a “Különleges műveletek” közé. Mivel a különleges műveletek részét képezik a valós repülésnek, és a szimulációnak is, ezért a különleges műveletek során is tilos szimulálni bármiféle terror és a háborús cselekményt. Nem engedélyezett az agresszió bármilyen formája vagy az erőszak a hálózaton. További információ a különleges műveletekre vonatkozó szabályok és rendelkezések között található. 6.4.2 – Olvasd el a Különleges Műveletekre vonatkozó szabályokat és rendeleteket null